kup Sky3DS+instrukcja kup R4iinstrukcja kup GW3DSinstrukcja
3DS / New 3DS do 11.2 3DS 10.3 / DSi1.4.5 / DSL 3DS / 2DS / New 3DS 4.1 - 9.2

wtorek, 24 grudnia 2013

Gateway 3DS 2.0 (beta 2)



Jak zapowiedziano w poprzednim tygodniu GATEWAY 3DS otrzymał poprawioną wersję oprogramowania. Nadal oznaczone jako 'beta' wspiera emulację NAND z softem 7.1 oraz zawiera wiele poprawek.
  • Brak zawieszeń podczas uruchamiania menu i trybów Gateway / Classic / emuNAND.
  • Wydłużony został czas ładowania do 2-3 s.
  • 'Region Spoofing' działa poprawnie podczas ładowania romów.
  • Poprawiono zapisywanie stanów gier.
  • W trybie emuNAND zaktualizowanym do 7.1, działa eShop i Miiverse.
  • Wejście do 'System Settings' nie zawiesza konsoli.
Wersja 2.0b2 podobnie jak poprzednie działa na 3DS i 3DS XL z softem 4.1 do 4.5. Konsole z poprzednim softem należy zaktualizować do maksymalnie 4.5 używając prawdziwej gry.
Po zainstalowaniu GW3DS  umożliwe jest uruchamianie gier z różnych regionów (multi-region) oraz omijanie aktualizacji (Firmware spoofing) przy uruchamianiu nowszych romów.
Oprogramowanie 2.0b2 umożliwia wykonanie backupu pamięci konsoli oraz emulację jej oprogramowania w trybie emuNAND a także sprawdzanie działania karty pamięci. Poprawiono również kompatybilność z nowymi romami.


Co będzie potrzebne?
Obie karty Gateway
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC


1.Karty pamięci należy sformatować na FAT32. Do tego celu najlepiej wykorzystać 1 z 2 sprawdzonych programów:
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 lub Panasonic SD formatter. Linki do pobrania znajdują się na dole posta.
2.Na pierwszą kartę microSD wgraj zawartość katalogu Blue Card (R4i)
ścieżka: GW_BETA_RELEASE_2.0b2.zip \ GW_BETA_RELEASE_2.0b2 \ Blue Card (R4i)

3.Tak przygotowaną kartę włóż do 'niebieskiej' Gateway i zamontuj w konsoli.
Uruchom Gateway jak zwykłą grę DS.

4.Z listy dostępnych plików wybierz GW_INSTALLER.NDS

5.Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie:

6. Wyłącz konsolę i przygotuj kartę SD.
7.Na kartę SD wgraj plik Launcher.dat i włóż ją do konsoli.
ścieżka: GW_BETA_RELEASE_2.0b2.zip \ GW_BETA_RELEASE_2.0b2 \ Launcher.dat 
8.Pora uruchomić tryb GATEWAY :)
Włącz konsolę i przejdź do 'Profile' w ustawieniach konsoli. Nasstępnie kliknij 'Ninitendo DS Profile'. Tryb 'Gateway Mode' zostanie wczytany automatycznie.
Tylko tym trybie działa karta GW3DS.

Po każdym uruchomieniu konsoli należy powtórzyć procedurę z pkt. 8.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy wykonać czynności 1 - 8.
9.Menu GW3DS.
Wejście do menu wymaga przytrzymania klawisza 'L' przy kliknięciu w 'Nintendo DS profile'.

Pięć możliwości w menu Gateway.
10.Kopia zapasowa i formatowanie NAND.
W ustawieniach konsoli usuń wszystkie profile połączeń WiFi. Upewnij się, że konsola ma naładowaną baterię. Aby zabezpieczyć się przed utratą danych zgraj zawartość karty SD na dysk komputera.
Kopia zapasowa NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 3 'Backup system NAND'. Zatwierdź A i cierpliwie czekaj na komunikat o zakończonym kopiowaniu.
Wyłącz konsolę i skopiuj z karty SD plik NAND.bin. Karto mieć kopię zapasową tego pliku.
Formatowanie NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 5 'Fromat emuNAND', zatwierdź A i czekaj ok 5 min. na komunikat o zakończonym formatowaniu.
11.Emulacja NAND.
Jak wspomniano wcześniej, manu Gateway posiada 2 tryby pracy.
12. Aktualizacja emuNAND.
Jeżeli formatowanie NAND zostało przeprowadzone prawidłowo wersja systemu konsoli będzie widoczna jako GW3D 4.xx Po uruchomieniu GATEWAY MODE na ekranie w ustawieniach konsoli sprawdź wersję oprogramowania. Jeżeli nie zaczyna się od GW3D oznacza, że coś poszło nie tak i powtórz formatowanie NAND.
Jeżeli ne GW3D to śmiało przejść do konfiguracji połączenia Wifi.
Dla odróżnienia systemu od emuNAND można na pulpicie utworzyć katalog 'EMUNAND' dzięki któremu nie pomylisz aktualnie załadowanego trybu.
! ! ! Każde wyjście z ustawień konsoli do menu głównego ładuje jej prawdziwą pamięć NAND nie emulowaną.
! ! ! Aktualizację emuNAND przeprowadź tylko jeżeli wersja zaczyna się od GW3D.
! ! ! EmuNAND aktualizuj TYLKO przez 'System Update' z ustawień konsoli.
Po udanej aktualizacji emuNAND można korzystać z eshopu i funkcji online a oryginalne gry wymagające nowszego softu mogą być uruchamiane w trybie 'Boot classic mode' bez aktualizowania prawdziwego oprogramowania (NAND) konsoli.
13.Obsługa romów SDK 5.2.1.
Część romów zbudowanych na nowym SDK nie działała w starej wersji oprogramowania GW3DS1.2. Wersja 2.0b1 obsługuje nowe produkcje. Tylko część gier, które mają nietypowy sposób zapisu nie działają.
Pliki z grami znajdziesz w TYM poście.
14.Wgranie pliku z grą.
Drugą kartę microSD podłącz do PC. Upewnij się że jest poprawnie sformatowana i nie zawiera żadnych plików.
Uruchom program Win32diskimager.
Wybierz plik z grą (.3ds) i kartę pamięci. Następnie kliknij Write.
W zależności od wielkości pliku i szybkości karty pamięci, kopiowanie pliku może trwać od kilku do kilkunastu minut. Kawa? Cokolwiek byleby nie patrzeć na zielony, hipnotyczny pasek.
Po zakończeniu kopiowania program wyświetli stosowną informację.


Pamiętaj, że bezpieczne usuwanie sprzętu z komputera uchroni kartę pamięci przed uszkodzeniem.

Teraz możesz wyjąć czytnik i microSD.

15.Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
16. Zapis stanu gry.
Po zapisaniu gry w jej menu, tworzy się plik w pamięci karty GW3DS. Aby plik ten został skopiowany na SD konsoli, należy wyjść z gry przyciskiem Home. Następnie X aby wyjść z gry i A żeby potwierdzić wyjście. W tym momencie nastąpi właściwe skopiowanie stanu gry, który zostanie wczytany przy ponownym uruchomieniu tytułu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmieniać karty microSD z romami bez obawy o utratę postępów w grach.
17.W wersji 2.0b1 dostępne jest narzędzie diagnostyczne służące do testowania FPGA i SPI.
Po za sprawdzeniem działania karty, test resetuje pamięć SPI FLASH i naprawia błąd "The game card has been removed".
Kolejność testów i oznaczenia kolorów
Test 1. FPGA czerwony
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
  • Niebieski = brak ważnych danych na SD
  • Biały = wykryto partycję Fat32
  • Zielony = wykryto nagłówek w romie 3ds (jeżeli wystąpi problem, ściągnij GW_testrom na microSD i ponownie przeprowadź pełny test)
  • Jeżeli na microSD zostanie wykryty plik GW_testrom, dioda będzie świecić w kolorach od niebieskiego do czerwonego w zależności od wykrytej prędkości odczytu. Po udanym teście odczytu 1 GB pliku, dioda powinna świecić na zielono.
18.Rozwiązywanie problemów.
a) Błąd 'The game card has been removed'
Wykonaj czynności z pkt.17.
b) Error 5, 8, w Win32diskimage
Zaloguj się jako Administrator, sformatuj kartę pamięci programem Panasonic SD Formatter.

Do pobrania
Oprogramowanie dla obu kart
GW_BETA_RELEASE_2.0b2.zip
scmods
mirror dropbox
Program do nagrywania romów (Win)
win32diskimager-v0.9-binary.zip
filetrip
mirror dropbox
Program do nagrywania romów (OSX)
GW3DS_SD_IMAGER_OSX_1.5.zip
mega
mirror dropbox
Plik testowy
GW_testrom.3ds
mega
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
dropbox
Panasonic SD formatter 2.0
dropbox
Archiwalne
GW_BETA_RELEASE_2.0b1.zip
scmods
mirror dropbox
GW_Release_1.2.zip
mirror 1 4shared
mirror 2 dropbox
GW_Release_1.1a.zip
mirror dropbox
GW_Release_1.0.zip
mirror dropbox

8 komentarzy:

  1. Mam pytanie czy jest już jakiś flash card który działa powyżej v4.5 dokładnie chodzi o v5.1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewentualnie OGC, ale bywa drogi i do każdej gry trzeba kupić osobny.

      Usuń
    2. Używane nie są drogie ;)

      Usuń
  2. witam jest gdzies lista kompatybilnych gier 3ds z gateway'em

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działa wszystko poza Pokemonami X/Y i innymi grami zapisującymi w NANDsave.

      Usuń
  3. Witam włąsnie otrzymałem karte gateway i jedno pytanie czy dobrze rozumiem że do każdej gry potrzeba osobnej kart microSD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zainteresować się softem o pół roku nowszym!!! Omega 2.3b.

      Usuń